Maria Teresa Aláez García

Llegeix

A causa de la crisi, la gent està nerviosa i encara que la crisi no ens toque del tot si que ho fa una mica. La notem en la baixada de les vendes, als (en els)  preus,  que la feina no va del tot, els  acomiadaments, les botigues on la gent no entra a comprar. Els supermercats.

Tot està més car. I no podem pagar-lo tot.

A més a més, n’hi han un munt de cartells de “a la venda” de pisos nous. La gent no pot pagar tot això.

He vist al (en el)  meu entorn, a la vida real i als (entre els) amics i amigues d’internet, el nerviosisme consegüent darrere una crisis.   No sé a la vida virtual per que de la gent que només (sols) la conec per la denominació d’un nick sense parlar amb ella per telèfon – que tothom (tot el món)  enganya molt – o conèixer-la cara a cara no puc dir gens. Ja sabem que la gent, emparada darrere d’un nick o nom inventat, imaginat o d’un altre, menteix molt.  Però en la vida real si que em preocupa que la gent que va estar tota la seua vida fent feina honestamente, vegi amb desesperació tota  la seua obra per terra.

Hem passat de tot, bó i roí. I si ells – vosaltres – m’heu animat a mi dient-me que tot es pot arreglar amb molta fe, ganes, feina i temps, jo us dic a vosaltres lo (el) mateix. Sempre ens hem tingut i ara és lo (el) mateix (igual). Ho tenim tot: estima, companyia, ganes i imaginació. Sabeu que en tenim ací per al  que faci falta com jo us vaig tenir  a vosaltres quam em va fer falta.  Aquest és un bon poble, és una bona terra, sou bona gent. Així que tot sortirà bé i farem tot el que hem fet tota la vida: riure, ballar, cantar, fer feina sobretot i estar aquí edavant o darrere però si estar aquí. Al vent, la cara al vent que deia aquell.

Llegeix (escolta)

Mira, (olora i tasta, prova)

Els somnis fan falta, són necessaris. S'han de perseguir per què són l'aliment de l´ànima. Si tu penses que una cosa no ocorrerà, és la raó la qual parla. Bé, té tota la raó, si no vas darrere d'un objectiu no passarà gens. Però si ajudes a la raó una mica en la consecució del somni i no la deixes a soles, els somnis es fan realitat. Potser que la raó, quan estem baixos, ens comence a tafanejar el cervell per què vol l'aire, l'aigua, l'esperança que és el somni, la seua guia. I ambdos, raó i somnis, viuen dins del cervell si t'has adonat. Bé, també els sentiménts, les frustracions, els traumas i tot alló, bé, son coses que nosaltres hem agafat, ens vam donar o ens vam imposar.

Ajuda'l una mica al teu cervell. Busca el teu somni, agafa'l i fes-lo realitat. I res de deixar-ho tot perdut i

sense fer. I tira tot alló que no et fa falta.

La maduresa es reflecteix a saber estar quan s'ha d'estar i saber no estar quan no s'ha d'estar.

 

A causa de la crisis, la gente está nerviosa  y aunque no nos  toque del todo si que lo hace un poco. La notamos en la bajada de las ventas, en los precios,  en que el trabajo no va del todo, los despidos, las tiendas donde la gente no entra a comprar. Los supermercados.

Todo está más caro. Y no podemos pagarlo todo.

Además, hay un montón de carteles de “a la venta” de pisos nuevos. La gente no puede pagar todo eso.

He visto en mi entorno, en la vida real y entre los amigos y amigas de internet, el nerviosismo consiguiente tras una crisis.   No sé a la vida virtual por que de la gente que nada más que la conozco por la denominación de un nick sin hablar con ella por teléfono – que todo el mundo engaña mucho – o conocerla cara a cara, no puedo decir nada. Ya sabemos que la gente, amparada tras un nick o nombre inventado, imaginado o de  otro, miente mucho.  Pero en la vida real si que me preocupa que la gente que estuvo toda su vida trabajando honestamente, vea con desesperación toda  su obra por tierra.

Hemos pasado de todo, bueno y malo. Y si ellos – vosotros – me habéis animado a mi diciéndome que todo se puede arreglar con mucha fe, ganas, trabajo y tiempo, yo os digo a vosotros lo mismo. Siempre nos hemos tenido y ahora es igual. Lo tenemos todo: cariño, compañía, ganas e imaginación.  Sabéis  que aquí me tenéis para lo que haga falta como yo os tuve a vosotros cuando me hizo falta. Este es un buen pueblo, es una buena tierra, sois buena gente. Así que todo saldrá bien y haremos lo que hemos hecho toda la vida: reir, bailar, cantar, trabajar  sobre todo y estar ahí, delante o detrás pero sí estar ahí. Al viento, la cara al viento que decía aquel.

Lee (escucha )

Mira ( huele y prueba)

Los sueños hacen falta, son necesarios.  Se han de perseguir porque son el alimento del alma. Si tú piensas que una cosa no ocurrirá, es la razón la que habla. Bien, tiene toda la razón, si no vas detrás de un objetivo, no pasará nada.  Pero si ayudas a la razón un poco en la consecución del sueño y  no la dejas sola, los sueños  se hacen realidad. Puede ser que la razón, cuando estamos bajos o deprimidos, nos comienza a trastear el cerebro porque quiere el aire, el agua, la esperanza que el sueño, su guía. Y ambos, razón y sueño, viven dentro del cerebro si te has dado cuenta. Bien, también los sentimientos, las frustraciones, los traumas y todo eso, bien, son cosas que nosotros hemos cogido, nos dieron o  nos impusieron.

 

Ayuda un poco a tu cerebro.  Busca tu sueño, cógelo y hazlo realidad. Y nada de dejarlo todo perdido o sin  hacer. Y tira todo lo que no te hace falta.

La madurez se refleja en saber estar cuando se ha de estar y saber no estar cuando no se ha de estar.

 

 

.

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Maria Teresa Aláez García.
Published on e-Stories.org on 28.10.2008.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Artigo anterior Próximo artigo

Mais nesta categoria "Experimental" (Short Stories em espanhol)

Other works from Maria Teresa Aláez García

Gostou deste artigo? Então dê uma olhadela ao seguinte:

Antes de cerrar mis blogs.1, Frecuencia pétrea. - Maria Teresa Aláez García (Geral)
A Long, Dry Season - William Vaudrain (Vida)